قالب وبلاگ
خانواده صنعت چاپ خراسان رضوی
دريافت جديدترين و آخرين اخبار چاپ و بسته بندي و صنايع و ابسته خراسان رضوي  
افزایش 10 درصدی قیمت کاغذ چاپ و تحریر و مقوای پشت سفید شرکت Nippon
31 تير 1390
توکیو-ژاپن 22 جولای 2011، شرکت کاغذ و مقوای Nippon متعلق به گروه Nippon اصلاحات قیمت کاغذ چاپ و تحریر و مقوای پشت سفید خود را اعلام کرد. اصلاحات قیمت بر روی این دو محصول شرکت انجام خواهد شد و تاریخ اجرای آن از 21 سپتامبر 2011 خواهد بود.
این شرکت دلیل افزایش قیمت محصولات خود را افزایش قیمت مواد اولیه و سوخت اعلام کرده است. مدیران شرکت اعلام کرده اند تمام سعی خود را جهت کاهش هزینه ها و همچنین کاهش مصرف سوخت انجام داده اند اما چاره ای جز افزایش قیمت محصولات نداشته اند.
منبع: www.risiinfo.com

[ شنبه 1 مرداد1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
رکود حاکم بر بازار کاغذ ناشی از واردات بیش از حد است
28 تير 1390
حاجی‌آخوندیان در گفتگو با مهر:
رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران درباره تاثیر واردات بیش از 900 تُن انواع کاغذ و مقوا در سه ماهه اول امسال بر بازار این محصول گفت: رکود فعلی حاکم بر بر بازار، ناشی از اینگونه واردات بدون برنامه و بیش از حد است.

منصور حاجی آخوندیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح وضعیت فعلی این کالا گفت: در حال حاضر بازار کاغذ و مقوا راکد است و علیرغم عرضه کافی و گاه بیش از حد، تقاضای در خور توجهی برای آن وجود ندارد.

وی افزود: مقطع فعلی، فصل تقاضا نیست و باید به انتظار نشست تا کالای موجود فروش رود و اتحادیه کاغذ و مقوا در شرایط فعلی، برنامه‌ای برای واردات ندارد.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران درباره تاثیر واردات بیش از 900 تُن انواع کاغذ و مقوا بر بازار این محصول - که اخیراً توسط شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران صورت گرفته است - گفت: اطلاع دقیقی از این میزان واردات و نوع محصولات خریداری شده ندارم ولی قطعاً رکود فعلی بر بازار کاغذ و مقوا، ناشی از اینگونه اقدامات است.

حاجی‌آخوندیان فقدان برنامه در واردات کاغذ و مقوا به کشور در شرایطی که انبارها مملو از این کالاهاست، دلیل اصلی رکود فعلی بر بازار کاغذ ارزیابی و تاکید کرد: واردات بیش از حد، مانع خرید کالاهای مانده در انبار شده است.

شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران در سه ماهه اول 911 تن انواع کاغذ و مقوا کره‌ای به ارزش بیش از یک میلیارد تومان خریداری و وارد کشور کرده است.

200 تن از این کاغذ، گلاسه، 250 تن آن مقوای نوع پاندا، 250 تن مقوای کره‌ای (نوع اژدها) و 200 تن هم مقوای پشت طوسی بوده است.
این در حالی است که مدیرعامل شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران اخیراً از ناکافی بودن این میزان واردات سخن گفته و از خریدهای کلان‌تر برای 446 عضو خود در سال جاری خبر داده است.

منصور حاجی‌آخوندیان همچنین درباره احتمال واگذاری چاپ کتاب‌های درسی به بخش خصوصی در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: کارخانه چوب و کاغذ مازندران و کارخانه کاغذ پارس متولی این کار هستند که کارخانه کاغذ پارس تقریباً به حالت نیمه تعطیل درآمده است. با این حال درخواستی از بخش خصوصی برای چاپ کتاب‌های درسی صورت نگرفته است.

وی در عین حال از مذاکره با متولیان دولتی چاپ کتاب‌های درسی برای واگذاری بخشی از این کار به کاغذسازان تهرانی در آینده نزدیک خبر داد.
خبرگزاری:مهر

[ سه شنبه 28 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
تحلیل داخلی پیش بینی براساس آمار واردات اردیبهشت ماه- هفته های آینده در بازار داخل: ثبات در قیمت کاغذ تحریر و مقوا و کاهش قیمت کاغذ روزنامه
24 تير 1390
گزارش میزان واردات انواع کاغذ و مقوا در اردیبهشت ماه1390

بر اساس آمار ارائه شده توسط وب سایت "اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران" مقدار واردات کاغذ و مقوا در اردیبهشت ماه1390 به شرح زیر می باشد:

مقوای پشت طوسی و سفید....................12,976تن...............10,470,994دلار
کاغذ و مقوای گلاسه.................................778تن...............877,370دلار
کاغذ کپی افست ...................................11,664تن..............11,843,479دلار
کاغذ تحریر..............................................18,120تن..............17,937,239 دلار
کاغذ روزنامه............................................8,147تن..............6,302,340 دلار
کاغذهای فانتزی........................................459 تن...............500,736دلار
مقوای کرافت.............................................8,436تن..............5,691,658دلار

همانطور که مشاهده می شود و آمار واردات به راحتی قابل مقایسه با آمار واردات در فروردین ماه می باشد، میزان واردات انواع کاغذ و مقوا نسبت به فروردین ماه افزایش یافته است.
کاغذ چاپ و تحریر:
بر اساس اطلاعات دریافتی واردات کاغذ چاپ و تحریر 45 درصد نسبت به فروردین ماه افزایش یافته و از 12535 تن فروردین به 18120 تن در اردیبهشت ماه رسیده است.
در هفته های اخیر بازار این نوع کاغذ به دلیل کاهش تقاضا و همچنین افزایش عرضه با رکود همراه بود. بطوریکه واردات آن به نظر بسیاری از کارشناسان مقرون به صرفه نبوده است. اما همانطور که عنوان شد، واردات آن نسبت به فروردین 45 درصد افزایش یافته، این امر نشان دهنده این است که عرضه کاغذ تحریر همچنان افزایش یافته و به نظر می رسد با توجه به اینکه در هفته های آینده احتمال افزایش تقاضا بسیار کم است، بنابراین پیش بینی می شود قیمت این نوع کاغذ ثابت مانده و حتی کاهش یابد.
بنابراین مصرف کنندگان در مورد تامین کاغذ چاپ و تحریر خود آسوده خاطر باشند.

مقوای پشت طوسی و سفید:
در مورد مقوا نیز واردات نسبت به فروردین ماه با 20 درصد افزایش همراه بوده و به 12976 تن رسیده است. پیش بینی می شود در مورد مقوا نیز بازار با افزایش قیمت روبرو نبوده و در صورت عدم تغییر در شاخصهای غیر مرتبط با کاغذ و مقوا (مانند نرخ ارز و ...) قیمت مقوا نیز با ثبات همراه باشد.

کاغذهای کپی:
بازار کاغذ کپی نیز مانند کاغذ چاپ و تحریر می باشد و به نظر می رسد این دو کالا رفتارهای مشابهی در بازار دارند.
واردات کاغذ کپی با 35 درصد افزایش نسبت به فروردین ماه به 11664 تن رسیده است، با توجه به عرضه فراوان پیش بینی می شود در صورت عدم تغییر در مسائلی مانند نرخ ارز و ... هیچ افزایشی در قیمت این کاغذ در بازار بوجود نیاید و در هفته های آینده نیز قیمت انواع کاغذ کپی ثابت بماند.

کاغذ روزنامه:
واردات کاغذ روزنامه به کشور از 3287 تن فروردین ماه به 8147 تن در اردیبهشت ماه رسیده است. بنابراین عرضه این نوع کاغذ به شدت افزایش یافته و پیش بینی می شود قیمت کاغذ روزنامه نه تنها افزایش نیافته و حتی در برخی هفته ها با کاهش نیز روبرو شود.

کاغذ و مقوای گلاسه:
تعرفه واردات کاغذ و مقوای گلاسه معمولا"48101900 می باشد، اما به نظر می رسد بر اساس اطلاعات دریافتی از اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران، واردکنندگان محترم با تعرفه ای بجز این واردات خود را انجام می دهند. بنابراین در مورد کاغذ گلاسه بر اساس اطلاعاتی که شفافیت ندارد نمی توان پیش بینی خاصی نمود.

تحلیل صورت گرفته توسط کارشناسان مرکز اطلاعات کاغذ ایران بر اساس آمار واردات به کشور، قیمت های روز بازار، وضعیت بازار کشور و میزان مصرف انواع کاغذ صورت می گیرد. بنابراین در صورت به وقوع پیوستن مسائل ناگهانی (مانند افزایش ناگهانی نرخ ارز که چندی پیش صورت گرفت) تمام موارد مجددا" باید تحلیل شده و پیش بینی ها مجددا" انجام شود.

مرکز اطلاعات کاغذ ایران و کارشناسان آن خوشحال خواهند شد نظرات مخاطبان وب سایت و خوانندگان این تحلیل را مشاهده نمایند. بنابراین در صورت هرگونه انتقاد و پیشنهاد می توانید نظرات خود را با شماره های تماس 33921088 و 33960926 در میان گذاشته و یا نظرات خود را در همین صفحه وارد نمایند.

در ادامه نیز میزان واردات فروردین ماه ارائه شده است.

گزارش میزان واردات انواع کاغذ و مقوا در فروردین ماه1390

مرکز اطلاعات کاغذ ایران بر اساس اطلاعات ارائه شده در وب سایت " اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران" اقدام به جمع آوری و ارائه میزان واردات انواع کاغذ و مقوا در سال 89 نموده است.
بر اساس گفتگویی که با آقای مهندس میرشفیعی- مسئول محتوای وب سایت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران صورت گرفته است، این اطلاعات اطلاعاتی است که از گمرک جمهوری اسلامی ایران دریافت شده است.
بر اساس آمار ارائه شده توسط این وب سایت مقدار واردات کاغذ و مقوا در فروردین ماه1390 به شرح زیر می باشد:

مقوای پشت طوسی و سفید....................10,832تن...............8,857,214دلار
کاغذ و مقوای گلاسه.................................142تن...............142,983دلار
کاغذ کپی افست ...................................8,583تن..............8,532,637دلار
کاغذ تحریر..............................................12,535تن..............12,143,162 دلار
کاغذ روزنامه............................................3,287تن..............2,428,036 دلار
کاغذهای فانتزی........................................866 تن...............709,936دلار
مقوای کرافت.............................................4,890تن..............3,386,570دلار

[ شنبه 25 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
افزایش 9% قیمت کاغذ گلاسه دومین تولیدکننده بزرگ کاغذ در اروپا
24 تير 1390
بارسلونا، 14 جولای 2011، گروه Lecta، دومین تولید کننده کاغذ در اروپا، متشکل از Condat، Cartiere del Garda و Torraspapel قصد دارد به مشتریان خود اعلام کند، قیمتهای کاغذ گلاسه خود را 9% افزایش خواهد داد.
بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع آگاه، گروه Lecta قیمتهای خود را از ابتدای سپتامبر افزایش خواهد داد.

منبع: www.risiinfo.com

[ شنبه 25 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]

24 تير 1390
آرش قراچلو متولد 1349است. وی لیسانس مدیریت بازرگانی است و از سال 89 مدیر بازرگانی شرکت "ارژن کاغذ" می باشد که شرکت بازرگانی تخصصی "چوب و کاغذ مازندران" محسوب می شود.
آرش قراچلو در ارتباط با فعالیت های شرکت ارژن کاغذ می گوید: شرکت ارژن کاغذ از سال 88 تاسیس شده است و مدیریت وقت تصمیم می گیرد برای تامین بخشی از نیازهای کارخانه یک شرکت بازرگانی تاسیس نماید در سال 89 با تغییر مدیریت کلان شرکت چوب و کاغذ مازندران ماموریت شرکت ارژن کاغذ تغییر می کند به این نحو که به عنوان مادر بازرگانی شرکت چوب و کاغذ و نیز فروش محصولات چوب و کاغذ به صورت انحصاری و بعد در بحث تامین مواد اولیه کارخانه که تخصصی بوده مثل خمیر فعال می شود و در عین حال به صورت موازی و برای تکمیل سبد فروش شرکت شروع به واردات سایر محصولات کاغذی که در سبد تولیدش نبوده می کند و علاوه بر فروش داخلی، کار صادرات و واردات را نیز انجام می دهد.
*واردات شما از چه کشورهایی است؟ در این زمینه با چه مشکلاتی روبرو هستید ؟
واردات از کشور کره، ایتالیا، آلمان، فرانسه و چین است. بزرگ ترین مشکل بازار کاغذ ایران حضور انبوه کاغذهای حرفه ای این تجارت است. این حضور انبوه که در حقیقت ناشی از سرمایه های سرگردان است موجب می شود افرادی که متخصص نیستند و مشاورین مناسبی هم ندارند وارد این بازار شوند؛ و حجم انبوهی از کالاهایی که در آن مقطع مورد نیاز نیست را وارد کنند و باعث دپو محصولات در انبارها شوند. و از آن روی که دپو محصولات باعث خواب سرمایه هایشان می شود؛ در غالب موارد ناچار می شوند اجناس خود را با زیان و حتی پایین تر از قیمت تمام شده در بازارهای داخل بفروشند در حال حاضر کاغذ چاپ و تحریر بهترین مثال در این زمینه است قیمت داخلی این محصول تقریبا خیلی پایین تر از قیمتی است که تجار خریداری کرده و وارد کشور می کنند.
*علت این رکود بازار را در چه می بینید؟ علت آنکه این شرکت خارج از رکودهای حاکم بر بازار همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد چیست؟
نمی توانیم بگوییم که اتفاقات اخیر سیاسی بی تاثیر بوده. تحریم ها روی حمل و نقل ، مبادلات و نقل و انتقالات مالی تاثیر گذاشته و همه اینها باعث افزایش قیمت تمام شده کالا شده است.
مجموعه ارژن کاغذ فضای کاغذ کشور را رصد می کند و تمام مصرف کنندگان هم به گونه ای با ما در ارتباط هستند . تمام چاپخانه ها به واسطه کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر با ما ارتباط دارند . تولید کنندگان کارتن به نوعی با ما در ارتباطند ما تقریبا روند طی مسیر بازار کاغذ را می بینیم و این باعث شده که خوشبختانه کالاهایی وارد نکنیم که موجب دپو شود مضافا اینکه قیمت ارائه شده توسط ما کاملا" رقابتی است.
*رشد کاغذ در بازارهای جهانی صعودی است علت را در چه می بینید؟
رشد سریع اقتصاد جهانی در چین و هند و خارج شدن اروپا و آمریکا از بحران های اقتصادی موجب شده که بازارهای جهانی کاغذ در حال حاضر روند خوبی را در آن طرف آبها داشته باشند این امر باعث رشد قیمت کاغذ شده است . البته رشد قیمت ها با توجه به رکود حاکم بر بازار برای ما خوشایند نیست و کار را برای وارد کنندگان و فروشندگان کالای خارجی خیلی سخت کرده است.
*با توجه به اطلاعاتی که از بازارهای داخل و خارج دارید روند هر دو بازار را چگونه ارزیابی می کنید؟
در ارتباط با بازارهای داخلی تا پایان سال 90 این رکود ادامه دارد . با توجه به شرایطی که ادر حال حاضر وجود دارد تا ژانویه وضعیت قیمت همین است . بازارهای جهانی نیز البته قیمت خمیر یک مقدار کاهش داشته اما این آنقدر نیست که تاثیر روی تولیدات ماه دسامبر بگذارد .
*اهداف شرکت ارژن کاغذ از حضور در بازارهای جهانی چیست؟
درست است که جایگاه شرکت ارژن کاغذ، جایگاه یک بنگاه اقتصادی است ولی تمام هدفش مسائل اقتصادی نیست؛ چرا که در حقیقت درآمدهای اصلی شرکت ارژن کاغذ از محل فروش کاغذهای خارجیش تامین می شود. حضور ارژن کاغذ در بازارهای خارجی از دو منظر قابل بررسی است یک در حقیقت شناسایی بازار و رقبای خارجی که کاغذ به ایران صادر می کنند و برای متعادل سازی قیمت های محصولات خود چوب و کاغذ مازندران . مطلب دوم کوتاه کردن دست واسطه هایی که وجود دارند و باعث شده اند که قیمت کاغذ گاهی اوقات خیلی بالا برود چون افزایش قیمت تمام شده محصولات موجب کاهش تولید می شود. ودر نهایت تغییر الگوی مصرف مصرف کنندگان نهایی. ارژن کاغذ وارد بازار شد تا بتواند قیمت را رقابتی نگاه دارد ونیز باعث شد وارد کنندگان کاغذ و فروشندگان خارجی قیمت هایشان را رقابتی نگاه دارند. شرکت ارژن کاغذ بزرگ ترین شبکه فروش کاغذ را در ایران دارد و هدف این شرکت ارتباط مستمر با مصرف کنندگان است. ارتباط محدودی با تجار داریم . هدف ما حفظ منافع مشترک است . دید ما برای این کار بیشتر از دید بازرگانی دید صنعتی بازرگانی است ما انتفاع را در فروش مستمر می بینیم.
دید دیگری که وجود دارد امکان سنجی تولیدات است ؛ یعنی ما ببینیم که هر کاغذی تا چه حد مصرف می شود و تا چه حد رقابتی است که انشاالله در برنامه های آتی به دنبال نصب خطوط تولید کاغذهای دیگری در مجموعه چوب و کاغذ مازندران باشیم.
در نهایت هدف مجموعه ارژن کاغذ گسترش و تعمیم فروش کاغذهایی بر اساس تخصص است که با حفظ احترام برای همه دوستانی که در بازار کاغذ کار می کنند تعداد بسیاری ازاین افراد تخصص و دانش لازم در ارتباط با خود کاغذ را ندارند. تجار بسیار خوب و وارد کنندگان قابلی هستند ولی شناخت کافی از کاغذ ندارند و این باعث شده بعضی از محصولاتی که جایگاهشان واقعا این چیزی که الان هست نباید باشد و مصرف کننده هم چون تابع ارائه کنندگان کاغذ هستند این کاغذ را تهیه کنند . به طور مثال کاغذ گلاسه ای که از کشور خارجی توسط یکی از تجار وارد بازار می شود تبلیغات گسترده ای نیز برای این کاغذ صورت گرفته است و این کالا به عنوان یک کالای شاخص در بازار شناخته می شود در صورتی که کاغذهای گلاسه و یا کاغذهای دیگر با کیفیت بهتر در بازار وجود دارند که با قیمت های پایین تر به فروش می رسند و این توانایی را دارند تا بازار داخل را بدون هیچگونه مشکلی پوشش دهند.
*در ارتباط با گسترش خطوط تولید در چوب و کاغذ مازندران بگویید؟
هدف نهایی شرکت همین است، گسترش خطوط تولید ولی شما برای اینکه بخواهید یک چیزی را تولید کنید اول باید بازار مصرفش را بشناسید. تعداد بی شماری کارخانه در ایران وجود دارد که محصولات مختلفی مثل ماکارانی، کاغذ، کارتن و .. که متاسفانه در روز نیم شیفت هم کار نمی کنند چرا چون اول فروشنده محصول نشدند اول تولید کننده بودند به این امید که بعدا محصولاتشان را می فروشند. ما یک مقدار مهندسی معکوس به این مسئله نگاه می کنیم ؛ اول سعی می کنیم بازار را شناسایی کنیم و بازار مصرف را بشناسیم و بعد کانالهای فروش را ایجاد کرده و به آن سطح برسیم که محصولات را بفروشیم و بعد نسبت به خطوط تولیدش اقدام کنیم. در برنامه شرکت توسعه خطوط تولید هست .
*صادرات کارخانه چوب و کاغذ مازندران چگونه انجام می شود؟ با توجه به آنکه این کارخانه صادرات هم انجام می دهد چرا در صدد خودکفایی بر نمی آید تا دیگر نیازی به واردات نباشد؟
شرکت چوب و کاغذ مازندران در واقع صاحب برند است و محصول بهتر از آن در ایران و خاور میانه وجود ندارد چون ما کاغذ فلوتینگ تولید می کنیم که در منطقه آسیا و خاورمیانه تولید نمی شود نزدیک ترین کشوری که این کاغذ را تولید می کند شرکت پاورفلوت در کشور فنلاند است. ولی برای رشد و ارتقاء محصولات نیاز به سرمایه گذاری است، اما با توجه به مشکلاتی که وجود دارد این کارخانه نمی تواند این کار را انجام دهد. این وظیفه دولت است که تسهیلاتی نه تسهیلات مالی بلکه تسهیلات ساختاری را فراهم نماید تا بخش خصوصی با رغبت وارد بحث سرمایه گذاری و ارتقاء محصولات شود.
*صادرات شرکت ارژن کاغذ چه میزانی است و محصولات را به متقاضیان در استانهای مختلف چگونه واگذار می کنید؟
ما امسال صادر کننده نمونه شناخته شدیم سال گذشته نزدیک به 8 هزار تن صادرات داشتیم هدف امسال ما تا 24 هزار تن است .البته اگر مسائل ارزی و پولی خیلی فعالیت های ما را تحت تاثیر قرار ندهد. نمایندگی به کسی در استانها داده نمی شود در حقیقت با تجار محترمی که در شهرستان ها فعالیت می کنند به طور مستمر در ارتباط هستیم و هر شرکتی که آمادگی داشته باشد در چارچوب ضوابط شرکت با آنها کار می کنیم و با توجه به حجم خرید و نحوه پرداختشان تسهیلات دریافت می کنند تا فروش داشته باشند.

[ شنبه 25 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]

قیمت ها همچنان در رکود بسر می برند

کاغذ چاپ و تحریر 70 گرمی 100*70 کاجی اندونزی هر بند 29850 تومان
 کاغذ چاپ و تحریر 70 گرمی 90*60 کاجی اندونزی هر بند22750 تومان
کاغذ چاپ و تحریر 70 گرمی 100*70 کره ای هانسول هر بند 29300 تومان
کاغذ چاپ و تحریر 70 گرمی 90*60 کره ای هانسول هر بند22300 تومان
کاغذ چاپ و تحریر 80 گرمی 100*70 کاجی اندونزی هر بند 35200 تومان
کاغذ چاپ و تحریر 80 گرمی 90*60 کاجی اندونزی هر بند 28700 تومان

[ پنجشنبه 23 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
واردات 911 تن کاغذ و مقوا به کشور در سه ماهه اول 90 1390/04/20
مدیرعامل شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران از واردات 911 تن کاغذ و مقوا به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در سه ماهه اول سال 1390 خبر داد.
احمدرضا اعتماد مظاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت: در سه ماهه اول امسال 200 تن کاغذ گلاسه، 250 تن مقوا (نوع پاندا)، 250 تن مقوای کره‌ای (نوع اژدها)، 200 تن مقوای پشت طوسی از کره جنوبی وارد کشور شده است.
 
وی افزود: در حال حاضر کاغذهای گلاسه و مقواهای پاندای خریداری شده در حال توزیع میان اعضای شرکت تعاونی است. محموله مقواهای اژدها هم به زودی میان متقاضیان توزیع می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران اضافه کرد: 200 تن مقوای پشت طوسی هم خریداری شده و در حال حمل به بندرعباس است و به زودی بارگیری می‌شود.
 
اعتماد مظاهری گفت: برای خرید این محموله‌ها بیش از یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران هزینه شده است.
 
وی افزود: در سال 1389 هم سه مورد از این خریدهای کلان برای مصارف اعضای شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران داشتیم و بنای ما در سال جاری، تداوم این روند است.
 
مدیرعامل شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران تهران با بیان اینکه «این قبیل خریدها به هیج وجه جوابگوی همه نیازهای 446 عضو شرکت تعاونی نیست» درباره نحوه توزیع کاغذ و مقواهای خریداری شده میان آنها نیز گفت: با توجه به اینکه تعدادی از اعضا صرفاً روی کاغذ کار می‌کنند و بعضی دیگر روی مقوا، به تناسب نیاز هر یک از اعضا، مقادیری از کاغذها و مقواهای خریداری شده توزیع خواهد شد.
 

[ پنجشنبه 23 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
آدرس سايت صنايع سلولزي ايران

آدرس :

خیابان مطهری خیابان میرعماد - نبش کوچه چهارم ساختمان شماره ۲۸٠ طبقه دوم واحد ۱۲

تلفن : ۸۸۷۳۴۵۸۱ - ۸۸۷۳۲۵۷۵ 

فاکس : ۸۸۷۳۴۵۸٠

سامانه پیامک : 2001080

مدیریت                     info@paperandwood.com  بخش فروش               sales@paperandwood.com 
بخش پشتیبانی          Support@paperandwood.com بخش تبلیغات:            add@paperandwood.com
بخش بازرگانی:          commerce@paperandwood.com

مدیریت سایت :  0483-483-0935   

http://www.paperandwood.com/Fa/

[ پنجشنبه 23 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
وبسايت شركت موريم كره

http://www.moorim.co.kr/english/main.asp

[ پنجشنبه 23 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
گروه صنایع کاغذ پارس (1970 )
( سهامی عام )

معرفی
گروه صنایع کاغذ پارس یکی ازشرکتهای پیشتاز در تولید خمیر کاغذ و کاغذ ازباگاس در ایران می باشد .
این شرکت قادر است 70000 تن درسال کاغذ تحریر و چاپ راباسه ماشین ، تولید نماید . این محصولات به دوشکل ورق ورول می باشند.

جدول تولید

آیتم مشخصات واحد مقدار توضیح
1 گرامراژ G/m2 240-50
2 رنگ ---- ---- سبز،سفید ، قرمز،آبی ، کرم
3 اندازه ---- A4-A4+-A3 بر اساس سفارش مصرف کننده

اطلاعات

نام شرکت :
گروه صنایع کاغذ پارس
آدرس دفتر تهران :
خیابان احمد قیصر. کوچه 2 .پلاک 7
تلفن :
8735434-8735605 –8737284
فکس:
8738106
صندوق پستی :
538- 13145
آدرس کارخانه :
خوزستان،تپه حافظ،
     

[ پنجشنبه 23 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]

تهران : خیابان جمال الدین اسدآبادی ، خیابان شهید قنبری ، خیابان شهید فراهانی پور ،شماره 45

کد پستی : 1433754191         صندوق پستی : 6169-14155

تلفن : 88725663 - 88712476        نمابر: 88712378


کارخانه : مازندران - ساری - بلوار کشاورز - کیلومتر 12 جاده ساری سمنان

تلفن: (19-3882001)0151  -   نمابر    (3882020)0151  

 

 

وب سايت : www.mazpaper.com   ايميل: mwpi@mazpaper.com

محصولات توليدي شركت چوب و كاغذ مازندران 

           ١- كاغذ روزنامه : در گراماژ هاي ٥٢ ٨/٤٨ ٤٥ بصورت رول و شيت

٢- كاغذ چاپ و تحرير : در گراماژهاي ٨٠ - ٧٥ ٧٠ -  ٦٠ ٥٠ بصورت رول و شيت

   3- كرافت لاينر قهوه اي : در گراماژهاي 135 130 120 113 80  70 بصورت رول

4- كرافت لاينر سفيد : در گراماژهاي 113 120 بصورت رول

5- لاينر سفيد : در گراماژهاي 100 80 75  بصورت رول

6- تست لاينر : در گراماژهاي 140 100        بصورت رول

7- روتو گراور : در گراماژهاي 80 75 70 60 55 بصورت رول و شيت

8- فلوتينگ : در گراماژهاي 175-160-150-140-127-120-113 بصورت رول و شيت

  9- لوله كر يا توپي رول : با قطر داخلي 302-202-150-100-76-70-50 ميلي متر

 

[ پنجشنبه 23 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]

شـــــــــرکت ایران پاپیروس در ســـــــال 1356 تاسیــــس و همزمان با خرید زمین و ماشین آلات کاغذ سازی تریپلکس از شرکت از شرکت  Bell_ESCHER_WISSسوئیس شروع به فعالیت نموده است .

.

 این مجموعه همیشه جهت به روز نمودن محصول و ماشین آلات خود همواره کوشیده و بدین منظور از شرکت ماشین سازی COMER  ایتالیا که نماینده انحصاری و رسمی آن نیز بوده دستگاه پخش کننده ضایعات غیر الیافی و دستگاه جوهرزدائی خریداری و نصب نموده است و بزودی توسط همین شرکت کلیه ماشین آلات و تجهیزات الیاف سازی خود را با آخرین تکنولوژی بروز خواهد نمود ، این شرکت همچنین تولید کننده انواع محصولات لمینتی ازقبیل کاغذ به کاغذ ، کاغذ به آلمینیوم و کاغذ به پلی اتیلن توسط یک دستگاه لمینیت  JAGENBERG یاگنبرگ آلمان می باشد .

شـــــــــرکت ایران پاپیروس  دارای یک واحد عظیم و مجهز به کلیه تجهیزات ماشین سازی بنام شرکت صنعتی و تولیدی پاوند بوده که در حال حاضر در حال ساخت یک واحد کاغذ سازی تحت لیسانس COMER   ایتالیا میباشد .

 

   تهران خيابان وليعصر روبروي پارك ملت كوچه شناسا  شماره  11
1967743481 :پستی کد
22010541 – 3 :تلفن
22012147 :دورنگار

[ پنجشنبه 23 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]

صنايع چوب و كاغذ ايران - چوكا

http://www.chouka.com

دفتر تهران

پل مدیریت، خیابان علامه، خیابان 38 غربی، پلاک 32

  • تلفن:  4 -  88694273  21  98+
  • فکس:

کارخانه

كيلومتر 35 جاده انزلي به تالش، مجتمع چوب وكاغذ ايران (چوكا)

  • تلفن: 7 - 3000 182465 98+
  • فکس: 3033 182465 98+

پست الکترونيک

  • عمومي: Info@Chouka.com
  • فروش: Sales@Chouka.com
  • مديريت: Manager@Chouka.com
  • صنعت: Industry@chouka.com

توليد آن بشرح زير مي باشد

كاغذ تست لاينر

عمده محصولات مجتمع (چوکا) توليد کاغذ قهوه اي کرافت و فلوتينگ مي باشد كه در صنايع كارتن سازي و بسته بندي مورد مصرف قرار ميگيرد. از ديگر محصولات اين شركت مي توان به توليد تخته چند لايه اشاره داشت.

در اين بخش ليستي از محصولاتي را كه در حال حاضر توليد مي شوند مشاهده مي كنيد. اين محصولات داراي گواهي استاندارد GSI و مورد تاييد وزارت صنايع و معادن جمهوري اسلامي ايران مي باشند.



كاغذ تست لاينر

اين نوع كاغذ در دو گروه I و F توليد مي گردد كه محصول I بيشتر مناسب لايه هاي روئي و زيرين ورق مقوا و محصول F بيشتر مناسب لايه مياني ورق مقوا مي باشد. در مجموع محصول F تيره تر از محصول I است.

مشخصات محصول
Grammage140,160±5, 130T 410-OM-98gr/m²
Moisture7±2T 412-OM-94%
Burst FactoreMIN 15T 807-OM-98-
CMT-T 409-OM-99N
Cobb -60 secMAX 50/80T 441-OM-98gr/m²
PorosityMIN 25T 536-OM-96Sec/100cc
Tear Factor (CD)85T 441-OM-98-
Tear Factor (MD)75T 441-OM-98-
Breaking Length (CD)1.8T 494-OM-96km
Breaking Length (MD)3.8T 494-OM-96km
RCT (CD)-T 818-OM-98KN/m
RCT (MD)-T-818-OM-98KN/m

[ سه شنبه 21 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]

APRILContact Us

For sales & marketing enquiries, please email sales@aprilasia.com. 

For media enquiries, please email media@aprilasia.com.

 

China
Shandong Asia Pacific SSYMB Pulp and Paper Co., Ltd
No. 369, Beijing Road, Rizhao, Shandong Province, China
Tel: +86 (633) 3361000 Fax: +86 (633) 336 1280

Indonesia
PT Riau Andalan Pulp and Paper
Jl M.H.Thamrin (d/h Jl. Teluk Betung) No. 31, Kebon Melati – Tanah Abang,
Jakarta Pusat 10230, Indonesia
Tel: +62 (21)3193 0134 Fax: +62 (21) 314 4604

Singapore
APRIL Fine Paper Trading Pte Ltd
80 Raffles Place, #50-01 UOB Plaza 1, Singapore 048624
Tel: +65 6216 9318 Fax: +65 6538 0020

 
[ سه شنبه 21 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
[ شنبه 18 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
براي كساني كه به دنبال شركت هاي توليدي كاغذ و مقوا هستند سعي خواهم نمود كه لينك توليد كنندگان برتر در اين زمينه را براي اطلاع در دسترس تان قرار دهم و براي شروع

شركت توليدي هانكوك توليد كننده بزرگ گلاسه و ...  از كشور كره


http://www.hiper.com/hiperapp/jsp/eng/company/industry/contact01.jsp

Head Office

ADD
Haesung Bldg, 942 Daechi-Dong Kangnam-Ku, Seoul, Korea  (new addr system) 504 Teheranno Kangnam-Ku, Seoul, Korea
TEL
82-2-3475-7200
FAX
82-2-3473-2123, 2133

Onsan Mill

ADD
#350 Dangwil-ri, Onsan-eup, Ulju-gun, Ulsan, Korea
TEL
82-82-231-7700
FAX
82-52-239-0048

[ شنبه 18 تیر1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
نگرانی از ورشکستگی تدریجی فروشندگان کاغذ و مقوا
24 خرداد 1390
رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران با اشاره به قیمت‌گذاری کالاها از سوی دولت و پایبند نبودنش به نظام عرضه و تقاضا، نسبت به ورشکستگی تدریجی فروشندگان کاغذ و مقوا هشدار داد.

منصور حاجی‌آخوندیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت بازار این محصول گفت: وضعیت بازار کاغذ و مقوا مثل همه بازارهای دیگر در ماه‌های اخیر دچار نوعی آشفتگی هم در عرضه و تقاضا و هم در قیمت کالاها بوده است.

وی به تاثیر نوسانات قیمت ارز در بازار پرداخت و افزود: وقتی یک فروشنده یا واردکننده کاغذ می‌خواهد جنسش را ترخیص کند، طبیعتاً این کار را باید با قیمت جدید دلار انجام دهد؛ وقتی دلار در یک روز دچار نوسانات شدید قیمت و در واقع افزایش قیمت می‌شود، بدیهی است این فروشنده هم متضرر خواهد شد.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران اضافه کرد: در چنین شرایطی فروشنده کاغذ هم مجبور است قیمت خود را بالا ببرد و همین اتفاق هم افتاده است. در حال حاضر قیمت برخی انواع کاغذ از جمله گلاسه، تحریر و مقوای یک رو 5 تا 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

حاجی‌آخوندیان در ادامه گفت: هم‌اکنون عرضه در بازار زیاد و تقاضا کم است؛ روالی که از اول سال تا به حال بوده است.

وی همچنین به تاثیر قیمت‌گذاری کالاها از طرف دولت و به صورت یکجانبه بر بازار کاغذ اشاره کرد و افزود: این یک اهرم فشار بر بازار است. بازار کاغذ و مقوا هم مانند بسیاری دیگر از کالاها تابع عرضه و تقاضاست اما وقتی نرخ‌گذاری صورت می‌گیرد، این معادله به هم می‌خورد.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران تعطیلی برخی کارخانجات را ناشی از همین نوع سیاستگذاری در بازار دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از فروشندگان کاغذ دچار مشکلات اساسی شده‌اند و یکی یکی در حال ورشکستگی هستند. نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم او کالایی را که 10 تومان خریده، 9 تومان بفروشد!

[ سه شنبه 31 خرداد1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]




گفتگويي با آقایان محمدعلی و اویس پناهنده
امروزه ما در برابر کره ایها تسلیم هستیم و آنها بر ما تسلط دارند
31 خرداد 1390
محمد علی پناهنده متولد 1350، بیست سال است وارد کار کاغذ شده است اما آشنایی او با این حرفه به کودکی باز می گردد. پنجاه سال فعالیت در بازار کاغذ نشان از ریشه دار بودن این حرفه در خانواده پناهنده دارد. محمدعلی، اویس و میثم فرزندان حاج ابراهیم پناهنده سالهاست حرفه خانوادگی را دنبال می کنند.
محمدعلی پناهنده از سابقه فعالیت در خیابان ظهیرالاسلام و دلیل ورود به این حرفه می گوید: ما در کنار این کار یک چاپخانه نیز داریم و با این حرفه بزرگ شده ایم به همین خاطر به این کار علاقمند شدم. از دیگر دلایلی که باعث ورود بنده به این شغل و تعقیب حرفه پدری شد کارخانه هایی بودند که 150 سال قدمت داشتند که بیان گر این امر بود که چندین نسل با انگیزه وارد این کار شده وآن را اداره کرده اند؛ به همین خاطر تصمیم گرفتم حرفه پدری را دنبال کنم
وی در خصوص نوع فعالیت خود گفت : شصت درصد کار ما کاغذ گلاسه است؛ 35 سال پیش وارد کار گلاسه شدیم در واقع جز نفرات اولی بودیم که در کار گلاسه وارد شدند. چند سالی است بنا بر تغییر ذائقه مصرف کننده مجبور شدیم 40 درصد کارمان را به اقلام دیگر اختصاص دهیم . بیشترین حجم فعالیت ما که بین 60 تا 70 درصد است را از کره وارد می کنیم ؛20 تا 30 درصد از چین و 10 تا 15 درصد هم از اندونزی .
در حین گفتگو اویس پناهنده نیز به برادر خود ملحق شد. اویس پناهنده متولد 1354 است وی نزدیک به 20 سال است که وارد این حرفه ی موروثی شده است.
*آقای محمدعلی پناهنده در واردات کاغذ با چه مشکلاتی درست به گریبانید؟
نبود اتحاد بین هم صنفان ما ، بی برنامگی ، عرضه کالا و واردات همیشه بی برنامه بوده و با بالارفتن قیمت یک نوع کاغذ بسیاری از تجار اقدام به واردات آن کاغذ می کنند و دقیقا همان لحظه اطلاعات به دست تولید کنندگان کره ای می رسد. آنها نیز با اطلاع از افزایش قیمت در داخل کشور ما قیمت هایشان را افزایش می دهند. با وجود سابقه چند ساله ای که در کار واردات کاغذ داریم خوب به یاد دارم که در سالهای نه چندان دور کمتر با نوسان قیمت روبرو بودیم و لازم نبود هر ماه قیمت جدید از کارخانه بگیریم این اتفاقات در چند سال اخیر رخ داده است . از مشکلات دیگر، عدم همکاری کارخانه های خارجی با بانکهای کشور ماست که این عدم همکاری خطر بزرگی را برای ما به وجود می آورد. بیشتر خریدهای ما به صورت نقدی و از طریق صراف انجام می شود که ریسک بالایی دارد. با توجه به واسطه ها ، نوسان قیمت دلار که در روزهای اخیر زیاد بوده و مدیریت کره ای ها که هم مزید بر علت شده اند که نه تنها به تعهدات خود پایبند نبودند، بلکه کمبود کاذب را در بازار به وجود آورده اند. اینجا گله به مصرف کنندگان ماست که متاسفانه یکه شناس شده اند و تنها یک برند خاص را استفاده می کنند و استفاده از برندهای جدید را ریسک می دانند. به همین خاطر تعدادی از برندهای خاص بر بازار تاثیر می گذارند. به نظرم این اختیار را ما به کره ای ها داده ایم که بر بازار ما سایه بیندازند؛ اگر چاپخانه دارها و همکاران ما خودشان را راضی می کردند که 3یا 4 نوع برند را در سبد کالای خود داشته باشند دیگر کره ای ها نمی توانستند اینقدر راحت اعمال فشار کنند و با هر قیمت و هر گونه که مایل باشند با تجار ایرانی برخورد نمایند. در زمان پدرم این خریدار بود که برای فروشنده شرط تعیین می کرد اما امروزه ما در برابر کره ای ها برعکس هستیم و در واقع تسلیم ایم و آنها اختیار تام دارند.
اویس پناهنده نیز در این زمینه افزود: اگر لطفی که دوستان هم صنف ما به کره ای ها دارند نسبت به هم صنفی های خود داشتند یقینا موفق تر بودیم. اطلاعاتی که کره ای ها نسبت به بازار ما دارند این شبهه را به وجود می آورد که کره ای ها از هم صنفان ما هستند. این یکی از بزرگترین ضعف های ماست؛ اطلاعاتی که از اینجا برای کره ارسال می شود باعث اعمال تغییر قیمت برای تجار می شود. متاسفانه این اطلاعات به نوعی اطلاعات خانوادگی است که به بیگانگان می دهند که بسیار ناپسند و باعث ضرر همکاران خودمان است .
محمد علی پناهنده در تکمیل حرفهای برادر خود می گوید: برای تغییر ذائقه مصرف کنندگان یکی از بهترین کاغذهای دنیا را از کارخانه های چینی آوردیم که هم تجربه خوبی برای خود ما وهم برای مشتری های ما بود. یکی از دغدغه هایی که باعث شد با وجود ریسک بالایی که دارد و برای شناساندن و معرفی اش به مصرف کنندگان زحمات بسیاری را به جان خریدیم این بود که حجم وابستگیمان را به کره کم کنیم. با وجود آنکه جنس جدیدی که می آید سرمایه گذاری بیشتری می خواهد و سود کمتری دارد باز این ریسک را پذیرفتیم زیرا این امر کمک می کند که دست بسته مطیع فروشندگان کره ای نباشیم. مسلما این کار بدون مطالعه ثمری نداشت، بنابر این برای انتخاب برند جایگزین تحقیقات بسیاری انجام دادیم و با توجه به سلیقه و توانایی ماشین های چاپ داخلی این برند را انتخاب کردیم در کل زحمات فراوانی را متحمل شدیم . امروز برند نویا کاملا جا افتاده است و برای مشتریان ماقابل قبول است؛ این روند دو سال و نیم به طول انجامید .
اویس پناهنده نیز افزود: ما به خاطر تجربه در رشته چاپ یک رده از تجار دیگر جلوتر هستیم چون خودمان مصرف کننده نیز هستیم و کالاهایی را که وارد می کنیم بر روی دستگاه ها امتحان کرده و از مرغوبیت آنها اطمینان داریم.
*وضعیت بازار را چگونه ارزیابی می کنید؟
محمد علی پناهنده در پاسخ به این سوال گفت: در بازار حجم مصرف خوب و قابل قبول است اما متاسفانه عرضه بیشتر از تقاضاست و رقابت منفی را به وجود آورده است؛ که دلیلش هم ورود افراد غیر متخصص به این صنف است. یک مقدار هم بحث نابسامانی کار چاپ است. چاپخانه داران نیز دچار رقابت های منفی هستند. با توجه به آنکه حجم مصرف قابل قبول است اما آن سود لازم وارزش افزوده در کار ما وجود ندارد. یکی از اتفاقاتی که برای بازار دارد می افتد غیر حرفه ای شدن کار است در صورتی که این کار کاملا حرفه ای و تخصصی است. بارها در رسانه ها گلایه های مسئولین برای ورود افراد غیر متخصص به حرفه های تخصصی منعکس شده است ؛ کار کاغذ هم از همین دست کارهاست چه بسا از خیلی از حرفه های مورد گلایه نیز تخصصی تر باشد. اما شاهد هستیم که هر فردی که یک مقدار پول و روابط بانکی داشت متاسفانه توانست در بازار ما نفوذ کند این شاید گلایه از همکاران باشد که خیلی راحت اجازه ورود این افراد را به بازار کار داده اند و اختیار و عنان کار را از دست، کنندگان اصلی و با تجربه های این کار خارج کرده اند.
*علت چیست که این افراد به راحتی وارد این عرصه می شوند؟ سرپرستی که بتواند این اولویت ها را نظم ببخشد در صنف ما نیست . متاسفانه اتحاد و همدلی بین اعضاء صنف ما کم شده است به طور مثال اگر کسی وارد صنف می شود و کلاهبرداری می کند و پول کسی را نمی دهد به جای اطلاع رسانی و شناساندن آن فرد به هم صنفان این اطلاعات را مخفی می کنند و این فرد مجدد می تواند به این بازار لطمه بزنند و به اصطلاح در بازار تنش ایجاد کند که مهمترین دلیلش نبودن اتحاد و همدلی بین اعضاء صنف است.
*فکر می کنید اتحادیه چه کمکی می تواند به ما بکند؟
محمدعلی پناهنده در پاسخ به این سوال گفت: شاید نداشتن بودجه اتحادیه یا حضور کسیکه بیاید در اتحادیه برای این کار خاص وقت بگذارد چون این کار، کار سرمایه بری است بیاید مدیریت کند ،نظم ببخشد، تبلیغات کند حتی با زدن یک سایت اطلاع رسانی کند.
اویس پناهنده در این خصوص می گوید: به نظر می رسد افراد این صنف را از آن خود نمی دانند و آن عرق رانسبت به صنف ندارند افراد مختلف به راحتی وارد این صنف شدند و حتی اگر کسی مشاوره ای برای ورود به این صنف خواست با اینکه اطلاعات و تجربه کمی داشت در اختیارش قرار دادند. چون سابقه صنفی نسبتا بالایی داریم در جریان هستیم که در گذشته به این صورت نبوده است وابستگی و انسجام بین اعضاء صنف بود وهمه می توانستند با هم ارتباط برقرار کنند به هم اطلاعات بدهند و اطلاعات بگیرند متاسفانه در 5-6 سال اخیر هر کسی برای منافع شخصی خودش به هر طریقی که توانست رغیب غیر عاقل وارد این صنف کرد و افراد غیر تخصصی شروع به فعالیت کردند به نوعی رقابت نا عادلانه شکل گرفت. نبود انسجام بین افراد صنف، عدم مدیریت صحیح و حضور افراد غیر متخصص از عواملی هستند که به بازار و صنف ضربه می زنند و یقینا لطمه اش را به ما و افرادی می زنند که برایش ارزش قائل بودیم و نسبت به صنفمان عرق داشتیم و برای حفظ این صنف دوست داشتیم آن چارچوب را رعایت کنیم . متاسفانه آقایان تازه کاریکه آمدند هیچگونه وابستگی نداشتند و با ورودشان ضربه های مختلفی بر بدنه صنف وارد کردند. رقابت ها واقعا ناسالم است وقتی موقعیت کنونی را با گذشته نه چندان دور 10 یا 15 سال قبل مقایسه می کنیم می بینیم که تفاوتی 180 درجه ای دارند. در گذشته صنف به این افراد اجازه ورود نمی داد اما الان حتی با راهنمایی کردن افراد باعث زودتر وارد شدن آنها به این صنف می شوند که این افراد نه تنها خود زنی می کنند حتی مانع از پیشرفت اطرافیان خود می شوند. متاسفانه در این دو سه سال اخیر شکواییه بیشتر از عملکرد بود. خیلی از قدیمی ها بالاجبار از کار کنار کشیدند چون برای صنف ارزش قائل بودند اگر ما هم مانده ایم به خاطر اقتضاء سنمان است که مانده ایم الان کمتر در بازار افرادی را می بینید که سابقه طولانی داشته باشد چون نه بازار، بازار سالمی است نه رقابت رقابت عاقلانه ای .
*وضعیت بازار گلاسه چگونه است ؟
محمد علی پناهنده در پاسخ گفت: متاسفانه باز هم به خاطر رعایت نکردن عرضه و تقاضا در بازار کاغذ گلاسه نسبت به قیمت ها بازار جهانی در داخل با زیان به فروش می رسد در ماه های گذشته با کمبود کالا روبرو بودیم چه دوستان متخصص کار و چه دوستان غیر تخصصی بیش از میزان نیاز کالا وارد کردند که باعث شد در حال حاضر بازار گلاسه بازار راکد و کسادی شود. حداقل 3تا 4 ماه آینده روند بازار به همین صورت خواهند ماند و تغییر نخواهد داشت مگر اینکه تغییر قیمت دلار باعث تحول در بازار شود وگرنه طی سه ماهی که گذشت بازار خیلی بدی را داشتیم که بی سابقه بوده است؛ نه تنها گلاسه بلکه همه صنف بازار را اینگونه کساد ندیده اند .
*علت این کسادی را در چه می دانید؟
گلاسه کاغذی است که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد باید چرخ های اقتصادی بچرخد کارخانه ها تولیدات داشته باشند تا بخواهند تبلیغات کنند. متاسفانه با شرایطی که در مملکت ما وجود دارد ( بحث تحریم ها) توجیه اقتصادی کارها کم رنگ شده است . وقتی تولید نباشد قطعا تبلیغاتی هم نیست. حجم تولید کم شده است و اگر تبلیغاتی هم می شود برای جنس های وارداتی است .
دلیل دیگر رکود فصلی بازار است هر سال دو ماه ،کسادی بازار را داریم از نیمه دوم خرداد شروع می شد اما امسال از اوایل اردیبهشت این رکود شروع شد با توجه به نوسانات اخیر که دلار هر روز یک قیمت جدید داشت باعث افزایش زمان این رکود شد.
*پیش بینی شما برای قیمت های بازارهای جهانی چیست ؟
صنایع کاغذ سازی مخصوصا صنعت گلاسه تغییرات خاصی نباید داشته باشد. در قیمت های جهانیش اگر هم تغییراتی حاصل می شود به خاطر حمل و نقل و گرانی سوخت است و تغییرات قیمت دلار . پیش بینی بنده بر این است که تا 3-4 ماه آینده تغییری در قیمت های جهانی نباید داشته باشیم.
پیش بینی برای بازار داخل چطور؟
با مشکلاتی که در صنف ما وجود دارد؛ از جمله عرضه زیاد کالا و حجم سرمایه ای که وارد این صنف شده است و بیش از اندازه ی مصرف این کالاست باید حجم واردات کمی معقولتر و کنترل شده باشد. دپوی جنس درانبارها درصد سود را پایین می آورد. متاسفانه گردش پول در بازار های ما کمتر صورت می گیرد و سرمایه ها ماه ها در انبارها می خوابد. اگر NGO ای باشد تا هم صنفان ما به تبادل اطلاعات بپردازند دیگر جنسی وارد نمی شود که ماه ها در انبارها بماند و توجیه اقتصادی برای تاجر نداشته باشد. اگر تجار با هم هماهنگ تر باشند و نیاز بازار را بدانند کار تخصصی تر انجام می شود. قطعا بازار پر رونق تری داریم حتی گاهی اوقات قیمت ها ارزانتر به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.
اویس پناهنده در تکمیل حرف های برادرش گفت: پیس بینی ما بر حسب تجربه صنف است . صنف ما صنفی است که همیشه نیمه دوم سال بهتر بوده ولی باز هم برندهای مختلف بسته به نوع کارایی اشان زمان خاصی در بازار دارند. مثلا فروش مقوای پشت طوسی و گلاسه قالبا 6 ماهه دوم سال است. تحریرهم همین طور؛ اما به خاطر حجمی که در بازار دارد تغییرات نمود پیدا نکرده است. اما امید بر این است که اگر مدیریت خوبی اتفاق بیفتد بازار یک مقدار روند بهتری پیدا کند.
*آقای محمد علی پناهنده چه راهکارو پیشنهادی برای مدیریت صحیح دارید؟
مدیریت باید به گونه باشد که از آن حرف شنوی داشته باشند. متاسفانه برنامه ریزی مناسبی نیست . چرا بعد از این همه سال هنوز کشور ما یک کارخانه خوب تولید کاغذ و مقوا ندارد. در صنفمان افرادی هستند که تمکن مالی دارند و اگر 10 نفر آنها با هم جمع شوند و به جای اینکه پولشان را در واردات مصرف کنند و هر سال هم از سود کم ناراضی باشند بیایند و یک کارخانه کاغذ را راه اندازی کنند و به جای سود رسانی به تولید کنندگان خارجی در داخل ایران سرمایه گذاری کنند؛ این پولهای سرگردان نیز به سمت و سوی تولید می رود. با این کار هم تولید مدیریت می شود و هم بازار مصرف . اگر کارخانه در داخل کشور باشد با آمار و اطلاعات دقیقی که دارد مانع از بروز مشکلاتی مثل اشباع یک کالا در بازار می شود.همچنین خود کارخانه ها می توانند با یک حجم تولید ثابت آن کمبودها را جبران کنند و خلع بازار را بپوشانند.
اویس پناهنده نیز در ادامه گفت: البته کارخانه مقواسازی اترک هست و جای خوشحالی است که کمی از نیاز داخل را برآورده میکند.
*بسیار خوب آقای پناهنده اگر در پایان صحبت خاصی مد نظر دارید بفرمایید و از شما کمال تشکر را دارم که وقتتان را به وب سایت مرکز اطلاعات کاغذ ایران دادید.

[ سه شنبه 31 خرداد1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
جید صلح چی: پس از نوسانات شدید ارز بازار کاغذ در حال حاضر به ثبات نسبی رسیده است 30 خرداد 1390 پس از نوساناتی که در هفته های گذشته بوجود آمد، بازار کاغذ در ابهامی عجیب فرو رفت اما پس از گذشت چند روز به نظر می رسد آرام آرام این ابهام ها در حال کنار رفتن هستند، در همین ارتباط گفتگویی را با مجید صلح چی یکی از وارد کنندگان بازار کاغذ انجام داده ایم. مدیر کاغذ و مقوای مجید در ارتباط با وضعیت فعلی بازار کاغذ و مقوا پس از پایان نوسانات شدید ارز به خبرنگار مرکز اطلاعات کاغذ ایران گفت: بعد از افزایش نرخ دلار در یکی دو روز اول تغییراتی در بازار کاغذ بوجود آمد که زیاد هم پایدار نبود و تقریباٌ بعد از گذشت چند روز اتحادیه صنف کاغذ و مقوا قیمت ها را تپبیت کردند تا بی نظمی در بازار بوجود نیاید و در حال حاضر هم می توان گفت که قیمت ها تثبیت شده و تمام کالاهای خارجی در بازار ایران حدوداٌ 5 تا 10 درصد زیر قیمت نسبت به بازارهای خارجی در ایران عرضه می گردد. ایشان در ارتباط با پیش بینی هفته های آتی نیز گفت: ماه آینده، ماه تعطیلی چاپخانه ها و کارگاه های تولیدی می باشد ( تعطیلی تابستانی ) و در این بین هم قطعاٌ تقاضا کاهش می یابد، ولی طبیعتاٌ اگر بخواهد تحولاتی هم در مصرف کاغذ و تولید مصنوعات کاغذ بوجود آید بعد از شهریور ماه است در حقیقت 6 ماه دوم سال فصل مناسبی برای بازار کاغذ و مقوا است.
[ سه شنبه 31 خرداد1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
نگرانی از ورشکستگی تدریجی فروشندگان کاغذ و مقوا
24 خرداد 1390
رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران با اشاره به قیمت‌گذاری کالاها از سوی دولت و پایبند نبودنش به نظام عرضه و تقاضا، نسبت به ورشکستگی تدریجی فروشندگان کاغذ و مقوا هشدار داد.

منصور حاجی‌آخوندیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت بازار این محصول گفت: وضعیت بازار کاغذ و مقوا مثل همه بازارهای دیگر در ماه‌های اخیر دچار نوعی آشفتگی هم در عرضه و تقاضا و هم در قیمت کالاها بوده است.

وی به تاثیر نوسانات قیمت ارز در بازار پرداخت و افزود: وقتی یک فروشنده یا واردکننده کاغذ می‌خواهد جنسش را ترخیص کند، طبیعتاً این کار را باید با قیمت جدید دلار انجام دهد؛ وقتی دلار در یک روز دچار نوسانات شدید قیمت و در واقع افزایش قیمت می‌شود، بدیهی است این فروشنده هم متضرر خواهد شد.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران اضافه کرد: در چنین شرایطی فروشنده کاغذ هم مجبور است قیمت خود را بالا ببرد و همین اتفاق هم افتاده است. در حال حاضر قیمت برخی انواع کاغذ از جمله گلاسه، تحریر و مقوای یک رو 5 تا 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

حاجی‌آخوندیان در ادامه گفت: هم‌اکنون عرضه در بازار زیاد و تقاضا کم است؛ روالی که از اول سال تا به حال بوده است.

وی همچنین به تاثیر قیمت‌گذاری کالاها از طرف دولت و به صورت یکجانبه بر بازار کاغذ اشاره کرد و افزود: این یک اهرم فشار بر بازار است. بازار کاغذ و مقوا هم مانند بسیاری دیگر از کالاها تابع عرضه و تقاضاست اما وقتی نرخ‌گذاری صورت می‌گیرد، این معادله به هم می‌خورد.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران تعطیلی برخی کارخانجات را ناشی از همین نوع سیاستگذاری در بازار دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از فروشندگان کاغذ دچار مشکلات اساسی شده‌اند و یکی یکی در حال ورشکستگی هستند. نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم او کالایی را که 10 تومان خریده، 9 تومان بفروشد!

[ سه شنبه 24 خرداد1390 ] [ ] [ سعید امیدوار ] [ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند :
پیشرفتهای کشور در بخش های مختلف صنعت چاپ و نشر و تولید کتاب پیشرفتی محسوس ارزیابی و بر ادامه اهتمام در اين مقوله تأکید کردند
-----------------------------------------------
بزودي سايت اتحاديه صنعت چاپ خراسان رضوي نيز ساخته خواهد شد و مورد بهره برداري دوستان قرار خواهد گرفت
مدير وبلاگ : سعيد اميدوار